Singles’ Day rantautui Suomeen – nyt on aika hemmotella tärkeintä: itseään!

Blogi08.11.2019 09:58

Singles' Day Suomessa

Singles’ Day tai Guanggnun Jie on tarinan mukaan lähtöisin Nanjingin yliopistosta Kiinasta. Vuonna 1993 sinkkuopiskelijat kyllästyivät katsomaan sivusta romanttista Valentinuksen päivää (myös ystävänpäivänä tunnettu) ja päättivät ryhtyä juhlistamaan omaa statustaan. Päivämääräksi valikoitui loogisesti ykkösiä täynnä oleva päivä: 11.11.

Singles’ Day on sittemmin levinnyt ensin Aasiassa ja sitten muualle maailmaan. Päivään on vakiintunut itsensä hemmottelun teema ja se tunnetaankin erityisesti verkkokauppojen ostoskarnevaalipäivänä. Maailmanlaajuisesti mitattuna päivä on ohittanut jopa Black Fridayn myyntiluvuillaan. Suomessa Singles’ Day on vielä verraten tuntematon, mutta sillä on paljon hyödyntämätöntä potentiaalia, jota on mahdollista käyttää viestinnässä ja markkinoinnissa.

Vaikka päivä onkin nykyään hyvin kaupallinen, sen palauttaminen takaisin juurilleen – itsensä juhlimiseen yksilönä – saattaa hyvinkin olla juuri sitä, mitä kuluttaja kaipaa tähän hektiseen ja kylmään vuodenaikaan.

Kannusta asiakkaitasi hemmottelemaan itseään - Treat Yo Self!

Suositusta amerikkalaisesta komediasarjasta (Parks and Recreation) lähtöisin oleva lausahdus on monille tuttu. Sen mukaan itseään pitäisi välillä hyvällä omallatunnolla juhlistaa – hintalapusta viis.

Singles’ Dayn aikana voit rohkaista kuluttajia kerrankin hemmottelemaan muiden sijasta itseään. Joulun lähestyessä käännämme katseemme muihin ja keskitymme läheistemme hemmotteluun. Tämä johtaa helposti siihen, että uuden vuoden alkaessa olemme aivan poikki kokkaamisesta, askartelusta, koristelusta, paketoinnista sekä valvomisesta.

Juuri joulun lähestyessä päivä antaakin paljon mahdollisuuksia siihen, miten kannustaa asiakkaita panostamaan itseensä. Laita alennettu hintalappu etenkin niihin tuotteisiin, joita ihmiset eivät välttämättä normaalisti raaskisi itselleen ostaa. Markkinointimateriaaleissa voit muistuttaa, että välillä on täysin hyväksyttävää käyttää kovalla työllä ansaittua rahaa kaikkein tärkeimpään ihmiseen – itseensä.

Singles’ Dayn aikana jokainen voi siis hetkeksi pysähtyä ja miettiä, mikä tekisi itselle hyvää. Ja kauppias – tämä koskee myös sinua. Treat Yo Self!