ORIGANI: Ensin Australia ja Aasia, nyt Suomi hullaantuu luonnonkosmetiikasta

Uutinen16.01.2019 01:46

ORIGANI-Ensin-Australia-ja-Aasia-nyt-Suomi-hullaantuu-luonnonkosmetiikasta

ORIGANI on australialainen kosmetiikkabrändi, jonka tuotteissa yhdistyvät luonnonmukaisuus ja luksus. Maailmanlaajuisesti yli sadan myymälän ketju avasi ensimmäisen liikkeensä Suomessa kauppakeskus Rediin viime syksynä.

Turvallisen ja vastuullisen kosmetiikan kysyntä on kasvanut viimeisen vuosikymmenen aikana runsaasti. Vastuullisuuteen liittyvät teemat kuuluvat myös ORIGANIn toiminnan ytimeen. Seitsemän vuotta sitten yritys lanseerasi ekologisesti vastuullisen kauneudenhoitosarjan, joka perustuu luonnon parhaimpiin elementteihin.

- Kaikki tuotteemme ovat 100 prosenttisesti vegaanisia ja luonnonmukaisia, eikä niitä ole testattu eläimillä. Panostamme tuotteidemme ainesosiin ja vaalimme korkeaa laatua, esittelee Ben David, ORIGANIn myymäläpäällikkö.

Brändin tuotteet ovat suosittuja sekä kotimaassa Australiassa että useissa Aasian maissa. Kysyntää luonnonmukaisille tuotteille on myös Suomessa. ORIGANIn tuotteet sopivat kaikille kuluttajille vauvasta vaariin, mutta keskiverto asiakas on noin kolmekymppinen nainen.

- Monet asiakkaistamme eivät ole tienneet brändiä entuudestaan ja he ovatkin tulleet uteliaana tutustumaan liikkeeseemme. Luonnonkosmetiikan suosio on kasvussa, joten kiinnostus tuotteisiin on jo olemassa, David kertoo.

Mash auttaa uutta ketjua kasvamaan

Suomessa ORIGANI työllistää toistaiseksi neljä henkilöä, mutta yrityksen tavoitteena on avata pian uusi myymälä, jolloin myös työntekijöiden määrä kasvaa. David on itse työskennellyt kosmetiikkaalalla kymmenen vuotta, joista viimeiset viisi Suomessa.

Mash tuli ORIGANIlle tutuksi, kun Mashin Stina Dansie vieraili myymälässä ja otti uuden maksutapapalvelun puheeksi. David innostui ajatuksesta välittömästi ja otti sen heti ORIGANIn käyttöön.

- Tarjous vaikutti hyvältä ja olenkin ollut tyytyväinen käyttäjä. Moni asiakkaamme on innostunut, kun olen esitellyt heille palvelun toimintalogiikan.

Mash onkin auttanut ORIGANIa saamaan uusia asiakkaita, mikä on uudelle yritykselle erityisen tärkeää. Davidia on myös ilahduttanut hyvin sujunut yhteistyö Mashin kanssa.

- Uutta palvelua käyttäessä on tärkeää, että se toimii ja kiinnostaa asiakkaita. Myös yhteydenpito Mashin suuntaan on ollut hyvää ja olen saanut tukea aina kun olen sitä tarvinnut, David iloitsee.